16ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ DIY & HOME IMPROVEMENT: Η ανάγκη για ανακαίνιση και η σταθερή προτεραιότητα που δίνει ο Έλληνας στο σπίτι, βάζουν την αγορά σε έναν νέο κύκλο ανάπτυξης

Το 16ο Συνέδριο DIY & Home Improvement, που διοργάνωσε η Karydakis Media την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου, στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη, ανέδειξε όλες τις προοπτικές, τις μεγάλες προκλήσεις και τις τεχνολογικές εξελίξεις που διαμορφώνουν το μέλλον της αγοράς Home & Garden. Με κεντρικό θέμα «Καινοτομίες και τεχνολογία στις υπηρεσίες του Home Improvement», η διοργάνωση επιβεβαίωσε τον ρόλο της ως το κορυφαίο ετήσιο B2B networking event του κλάδου.

Platinum Sponsor του 16ου Συνεδρίου DIY & Home Improvement ήταν η εταιρεία Praktiker Hellas, Gold Sponsors η Εθνική Τράπεζα και η Nova, Silver Sponsors οι Bostik, Isomat, Kärcher, Leroy Merlin, Rollex και Sponsor η Kraft Paints.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, στην ομιλία του με θέμα «Ψηφιακός μετασχηματισμός για ανταγωνιστικότερη οικονομία», αφού αναφέρθηκε στο καθοριστικό αποτύπωμα της αγοράς της κατασκευής και της ανακαίνισης στην εθνική οικονομία, τόνισε χαρακτηριστικά:
«Όσο το κράτος ψηφιοποιεί τις διαδικασίες γύρω από την ακίνητη περιουσία, τόσο μειώνονται τα εμπόδια και μεγαλώνει ο χώρος για Home Improvement projects. Η ψηφιοποίηση της ακίνητης περιουσίας χτίζει εμπιστοσύνη και διαφάνεια – τις βασικές προϋποθέσεις για να απελευθερωθεί η δυναμική για νέες κατασκευές, ανακαινίσεις και ενεργειακές αναβαθμίσεις».

Παίρνοντας τον λόγο, ο Προκόπης Καρυδάκης, CEO της Karydakis Media, σημείωσε: «Ο κλάδος του DIY και της βελτίωσης κατοικίας στην Ελλάδα ζει μια μεγάλη στιγμή ευκαιρίας: η αγορά αλλάζει, το σπίτι αλλάζει, ο πελάτης αλλάζει, ας αλλάξουμε και εμείς – μαζί, με ένα κοινό μήνυμα δημιουργικότητας και συμμετοχής σε όλες τις εργασίες ανακαίνισης και εξοικονόμησης».

Διεθνές αποτύπωμα & τεχνολογία στο επίκεντρο

Η φετινή διοργάνωση είχε έντονο διεθνές αποτύπωμα, φιλοξενώντας 21 κορυφαία στελέχη της αγοράς από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Δανία, την Ισπανία, την Ιταλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία και την Ελλάδα, καθώς και εκπροσώπους μεγάλων ευρωπαϊκών αλυσίδων καταστημάτων και χονδρεμπόρων, μελών της EDRA/GHIN.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σύνδεση της ελληνικής παραγωγής με τα ευρωπαϊκά καταστήματα, προσφέροντας στους decision makers μοναδικές ευκαιρίες άμεσης επαφής και διεθνούς networking, με παρουσία στελεχών από το ανώτατο διοικητικό επίπεδο μεγάλων αλυσίδων DIY & Home Improvement.

Στο προσκήνιο βρέθηκαν τα νέα μοντέλα συνεργασίας παραγωγής και λιανικής, η βιώσιμη επιχειρηματικότητα, το Customer Experience, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη, η ρομποτική και οι λύσεις κλιματικής πρόγνωσης επαναπροσδιορίζουν τη λειτουργία των retail καταστημάτων, των χονδρεμπόρων, αλλά και της παραδοσιακής αγοράς.

Η ελληνική οικονομία εν μέσω στεγαστικής κρίσης

Στην εισήγησή του με θέμα «Η ελληνική οικονομία εν μέσω στεγαστικής κρίσης», ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ, Κωνσταντίνος Δαυλός ανέλυσε τις επιπτώσεις του υψηλού κόστους κατοικίας, των αυξημένων επιτοκίων και του πληθωρισμού στη συμπεριφορά των νοικοκυριών, αναδεικνύοντας τον ρόλο της ανακαίνισης ως «διέξοδο» για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής.

Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε: «Όταν η αγορά αγοράς πρώτης κατοικίας γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη, οι Έλληνες στρέφονται στο να βελτιώσουν το σπίτι που ήδη έχουν. Αυτό δημιουργεί μια νέα, σταθερή βάση ζήτησης για Home Improvement, που μπορεί να λειτουργήσει ως σημαντικός μοχλός ανάπτυξης για τον κλάδο τα επόμενα χρόνια».

Η Silvan και το παράδειγμα της Δανίας

Μια από τις πιο πολυαναμενόμενες παρουσίες του 16ου Συνεδρίου ήταν αυτή της Silvan, της μεγαλύτερης αλυσίδας DIY στη Δανία, η οποία μετρά πάνω από 55 χρόνια ιστορίας και διαθέτει 45 καταστήματα στη σκανδιναβική χώρα. Ο CEO της εταιρείας, Klaus Dolmer, βρέθηκε στην Αθήνα και μοιράστηκε με το ελληνικό κοινό τη στρατηγική και το όραμα μιας εταιρείας που έχει θέσει ως στόχο να γίνει ο πιο βολικός και σύγχρονος προορισμός για τους καταναλωτές.

Ο Klaus Dolmer παρουσίασε τον τρόπο με τον οποίο η Silvan επενδύει συστηματικά στην ψηφιοποίηση, τη βιωσιμότητα και τις νέες τεχνολογίες – από το click & collect μέχρι την εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης στην εξυπηρέτηση πελατών – αναδεικνύοντας πώς μια παραδοσιακή DIY αλυσίδα μπορεί να επανεφεύρει τον εαυτό της. Όπως είπε: «Ο πελάτης σήμερα θέλει να εμπνέεται, να εξυπηρετείται γρήγορα και να νιώθει σιγουριά σε κάθε βήμα του έργου του. Η τεχνολογία δεν αντικαθιστά τον άνθρωπο στο κατάστημα, τον ενδυναμώνει, ώστε να δημιουργούμε μαζί καλύτερα σπίτια, πιο βιώσιμες γειτονιές και ισχυρότερες κοινότητες».

To Costumer Journey ορίζει το μέλλον

Η Olga Fuertes, Managing Director, Montana Colors (Briolf Group), επικεντρώθηκε στο customer journey και στον τρόπο με τον οποίο μια εταιρεία με σπρέι βαφής έχει χτίσει μια ξεχωριστή εμπειρία πελάτη, προσεγγίζοντας τη νεότερη γενιά καταναλωτών και αποδεικνύοντας ότι το DIY και οι νέοι μπορούν να συνυπάρξουν δημιουργικά.

Παράλληλα, μοιράστηκε την εμπειρία της μέσα από την AFEB, όπου προωθεί ενεργά τα ισπανικά προϊόντα σε διεθνείς αγορές, παρουσιάζοντας πρακτικά βήματα που μπορούν να αποτελέσουν οδηγό για τα ελληνικά brands στη διαδικασία της εξωστρέφειας.

Όπως υπογράμμισε: «Το χρώμα δεν είναι μόνο προϊόν, είναι γλώσσα έκφρασης. Αν καταφέρουμε να συνδέσουμε το DIY με τη δημιουργικότητα και τις αξίες των νέων – βιωσιμότητα, αυθεντικότητα, ταυτότητα – τότε η κατηγορία δεν θα είναι απλώς ένας κωδικός στο ράφι, αλλά ένας ζωντανός διάλογος με την επόμενη γενιά πελατών».

Η καταναλωτική έρευνα της Focus Bari

Κατά τη διάρκεια του 16ου Συνεδρίου παρουσιάστηκε και η αποκλειστική καταναλωτική έρευνα της Ξένιας Κούρτογλου. Η ιδρύτρια της Focus Bari & Resilience Expert αποκάλυψε ότι «7 στους 10 Έλληνες βάζουν την ανακαίνιση του σπιτιού στις βασικές τους προτεραιότητες, ενώ το σπίτι γίνεται το νέο “εθνικό μας σπορ” και η αγορά Home Improvement μπαίνει σε σταθερά ανοδική τροχιά».

Startups του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών: think tank και καινοτομία

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσε η συμμετοχή των startups του think tank του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που παρουσίασαν καινοτόμες λύσεις για τον κλάδο, επιβεβαιώνοντας ότι η επόμενη μέρα του DIY & Home Improvement περνά μέσα από τη συνεργασία με το οικοσύστημα της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.

Δρ. Αγγελική Καραγιαννάκη, Επικεφαλής του
Κέντρου Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας
Δέσποινα Ζούρα, Co-Founder & CEO
της TurnitGreen
Ανδρέας Μπουγιουκλής, CEO της PaperTrail
Αναστάσης Σταμάτης, Co-Founder & CEO
της Dataphoria
  • Η Turn It Green έδειξε πώς προωθεί την κλιματική συνείδηση μέσω gamified challenges και εταιρικών workshops, ενισχύοντας τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος.
  • Η PaperTrail ανέλυσε πώς αυτοματοποιεί τη διαχείριση εγγράφων και τιμολογίων, προσφέροντας real-time οικονομική ανάλυση και μεγαλύτερη παραγωγικότητα.
  • Η Dataphoria παρουσίασε εργαλεία που δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να μετρούν, να παρακολουθούν και να αναφέρουν τις επιδόσεις βιωσιμότητας, διευκολύνοντας τη λήψη στρατηγικά βιώσιμων αποφάσεων.

 

Κλιματική πρόγνωση: Τεχνολογία για το DIY και τον κήπο

Στην ομιλία του με τίτλο «Weather-Sensitive Retail: Turning Climate Data into Smart Decisions», ο Head of Business Development for Southern Europe της Weathernews Inc, Ciro Borrelli ανέδειξε τον κρίσιμο ρόλο των δεδομένων καιρικής πρόγνωσης στον προγραμματισμό αποθεμάτων, στις προωθητικές ενέργειες και στη συνολική στρατηγική λιανικής για την αγορά Home & Garden. Μέσα από πρακτικά παραδείγματα, έδειξε πώς η έξυπνη αξιοποίηση των climate & weather analytics μπορεί να μειώσει το κόστος, να περιορίσει τις ελλείψεις και να ενισχύσει τις πωλήσεις σε κρίσιμες περιόδους.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Ο καιρός δεν είναι πλέον μια εξωτερική μεταβλητή, αλλά ένα data layer που μπορεί να ενσωματωθεί στον πυρήνα των αποφάσεων. Όσοι retailers συνδέσουν τις προβλέψεις με το planning και το merchandising, θα έχουν καθαρό πλεονέκτημα στην αγορά των επόμενων χρόνων».

Πάνελ: «Η επόμενη μέρα της κατασκευής»

Από αριστερά προς τα δεξιά: Νίκος Υποφάντης, δημοσιογράφος και συντονιστής της συζήτησης, Βιργινία Νταούλη, Project & Construction Manager της APAX Constructions, Κατερίνα Βασιλάκου, Founding Partner της AVW Architecture και ο Κωνσταντίνος Ασλάνης, R&D – Technical Support Director της Isomat

Στην «καρδιά» του Συνεδρίου βρέθηκε το πάνελ «Η επόμενη μέρα της κατασκευής», αφιερωμένο στον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία αλλάζει τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη διαχείριση έργων. Συμμετείχαν ο Κωνσταντίνος Ασλάνης, R&D – Technical Support Director της Isomat, η Κατερίνα Βασιλάκου, Founding Partner της AVW Architecture, και η Βιργινία Νταούλη, Project & Construction Manager της APAX Constructions. Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος του Action24, Νίκος Υποφάντης.

Οι ομιλητές ανέδειξαν την ανάγκη για καλύτερο συντονισμό όλων των εμπλεκομένων μερών, τη σημασία των βιώσιμων υλικών και την είσοδο των ψηφιακών εργαλείων (BIM, project management platforms κ.ά.) στη σύγχρονη εργοταξιακή πρακτική, επισημαίνοντας ότι η συνεργασία τεχνικών, αρχιτεκτόνων, προμηθευτών και λιανεμπορίου είναι πλέον κλειδί για επιτυχημένα έργα.

Το ΑΙ στο DIY

Με ξεχωριστό ενδιαφέρον πραγματοποιήθηκε η ομιλία του Thierry Moubax με τίτλο “Unlock the Power of AI, Stay Ahead or be left behind!”. Ο Βέλγος ειδικός σε εφαρμογές Generative AI ανέδειξε πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μεταμορφώσει τον τρόπο σκέψης και εργασίας, να αυξήσει την παραγωγικότητα και να δημιουργήσει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες στην DIY αγορά. Μέσα από εντυπωσιακά παραδείγματα, παρουσίασε βήμα-βήμα πώς οι εταιρείες του κλάδου μπορούν να αξιοποιήσουν τα πιο σύγχρονα AI εργαλεία για να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Όπως σημείωσε: «Το AI δεν είναι πια πείραμα, είναι υποδομή. Οι εταιρείες που θα μάθουν να κάνουν τις σωστές ερωτήσεις στα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, θα καταφέρουν να προσφέρουν πιο έξυπνες υπηρεσίες, καλύτερη εμπειρία πελάτη και πιο αποδοτικές λειτουργίες. Όποιος μείνει εκτός, πολύ απλά θα μείνει πίσω».

Ένας θαυμαστός νέος κόσμος: Οι προκλήσεις της τεχνολογίας και τι φέρνουν στην αγορά

Ο Δημήτρης Μάγκος, Executive Director της Nova B2B, τοποθετήθηκε γύρω από τις μεγάλες τεχνολογικές αλλαγές που επηρεάζουν το επιχειρηματικό περιβάλλον, παρουσιάζοντας τις λύσεις της Nova B2B αλλά και τα νέα πρότυπα συνδεσιμότητας, data & cloud που διαμορφώνονται για το λιανεμπόριο και τον κλάδο DIY & Home Improvement. Στην ομιλία του τόνισε: «Ζούμε έναν θαυμαστό νέο κόσμο, όπου η συνδεσιμότητα, τα δεδομένα και η τεχνητή νοημοσύνη γίνονται οι νέες βασικές υποδομές της οικονομίας. Για τον κλάδο του Home Improvement, αυτό σημαίνει πιο “έξυπνα” καταστήματα, προσωποποιημένη επικοινωνία με τον πελάτη και νέα business models, που χτίζονται γύρω από υπηρεσίες και όχι μόνο γύρω από προϊόντα».

Ο Tom Dujardin, Co-founder της DeDuCo παρουσίασε πώς η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική αλλάζουν ριζικά την εμπειρία retail. Στην ομιλία του «The Innovative Multipurpose AI DIY Assistant», μέσα από πραγματικά παραδείγματα AI και computer vision, έδειξε πώς τα νέα εργαλεία βοηθούν στη βελτιστοποίηση των ελέγχων ραφιού, στην αποδοτικότητα και στη βελτίωση της εμπειρίας πελάτη στα καταστήματα, δημιουργώντας έναν νέο, πιο «έξυπνο» τρόπο αγορών και διαχείρισης. Όπως σημείωσε: «Ο AI βοηθός DIY δεν είναι μια “γκάτζετ” εμπειρία, αλλά ένα πρακτικό εργαλείο: βλέπει το ράφι, καταλαβαίνει τις ανάγκες, καθοδηγεί τον πελάτη και υποστηρίζει το προσωπικό. Ο συνδυασμός φυσικού καταστήματος και ψηφιακού βοηθού μπορεί να μετατρέψει κάθε επίσκεψη σε ένα project που ολοκληρώνεται πιο γρήγορα, με λιγότερα λάθη και μεγαλύτερη ικανοποίηση».

Στην παρουσίαση «The Future of Work: Powered by AI, Thriving with Humanity», η Έλενα Μπάρλα, Co-Founder & CEO της future brAIn και ο Ισίδωρος Σιδερίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Pobuca, ανέδειξαν πώς η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει τον τρόπο οργάνωσης της εργασίας, τις δεξιότητες του αύριο και τον ρόλο του ανθρώπου στο νέο περιβάλλον. Μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα από την ελληνική και διεθνή αγορά, συζήτησαν πώς τα εργαλεία AI μπορούν να ενισχύσουν την παραγωγικότητα των ομάδων πωλήσεων, marketing και εξυπηρέτησης πελατών, με επίκεντρο πάντα τον άνθρωπο.

Ο Ισίδωρος Σιδερίδης υπογράμμισε: «Για τις επιχειρήσεις λιανικής και DIY, το στοίχημα είναι να φέρουν το AI εκεί που πραγματικά δημιουργεί αξία: στις σχέσεις με τον πελάτη. Προσωποποιημένες προτάσεις, έξυπνα loyalty schemes και καλύτερη εξυπηρέτηση είναι το αποτέλεσμα όταν τα δεδομένα και η τεχνολογία συνδέονται με μια σαφή στρατηγική πελατοκεντρικότητας».

Η Έλενα Μπάρλα πρόσθεσε: «Το μέλλον της εργασίας δεν είναι “AI εναντίον ανθρώπου”, αλλά “άνθρωπος με AI”. Όσο επενδύουμε στις ανθρώπινες δεξιότητες – κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, δημιουργικότητα – τόσο περισσότερο νόημα θα αποκτούν τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στην καθημερινή μας εργασία».

Βράβευση του John Herbert με το Lifetime Award of the Greek DIY Market

Ξεχωριστή στιγμή της διοργάνωσης αποτέλεσε η βράβευση μιας εκ των πλέον εμβληματικών προσωπικοτήτων του κλάδου διεθνώς: του John Herbert, Γενικού Γραμματέα της EDRA/GHIN. Ο John Herbert τιμήθηκε με το Lifetime Award of the Greek DIY Market, μια διάκριση που αναγνωρίζει τη διαχρονική του συμβολή στη διαμόρφωση και ανάπτυξη της παγκόσμιας βιομηχανίας DIY & Home Improvement, φέρνοντας στο προσκήνιο και την ελληνική αγορά.

Παραλαμβάνοντας το βραβείο, δήλωσε συγκινημένος: «Είναι τιμή μου που λαμβάνω αυτή τη διάκριση από την ελληνική DIY αγορά, μια αγορά ζωντανή, δυναμική και με τεράστιες προοπτικές. Η συνεργασία μεταξύ χωρών, αλυσίδων και προμηθευτών είναι αυτή που θα διαμορφώσει το μέλλον του κλάδου – και η Ελλάδα έχει όλα τα στοιχεία για να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο».

Η πορεία του John Herbert στο λιανεμπόριο ξεκίνησε το 1956, ενώ από το 1983 συνδέθηκε στενά με τον χώρο του DIY. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του υπηρέτησε σε κορυφαίες διοικητικές θέσεις, σε εταιρίες όπως Home Depot, Knauber κ.α., ενώ το 2002 συνίδρυσε την EDRA (European DIY Retail Association), στην οποία μέχρι σήμερα κατέχει τη θέση του Γενικού Γραμματέα και το 2015 το GHIN (Global Home Improvement Network), ενώνοντας σε ένα δίκτυο του μεγαλύτερους εμπόρους και παραγωγούς του πλανήτη.

Δείτε το video

Δείτε το video

ΥΛΙΚΑ