Η ώρα της αιώρας - Μαστορέματα

Η ώρα της αιώρας

Δε χρειάζονται κορμοί δέντρων, κάνει και για μπαλκόνια!

Είναι η πιο «έξυπνη», επίκαιρη και χλιδάτη ξυλοκατασκευή του καλοκαιριού. Χωρίς μεγάλα έξοδα.  Χωρίς πολύ κόπο. Και δεν χρειάζονται ούτε καν δέντρα για το κρέμασμα της αιώρας. Κρεμιέται με απόλυτη σταθερότητα και ασφάλεια στον ξύλινο σκελετό που σας προτείνουμε να κατασκευάσετε, προσφέροντας πλήρη αυτονομία ως προς την τοποθέτηση. Ακόμα και στην ταράτσα, στο μπαλκόνι ή στη βεράντα σας μπορεί να στηθεί και να σας χαρίζει πολύτιμα διαλείμματα ξεκούρασης όποτε βρίσκετε την ευκαιρία.  Βέβαια προσέξαμε ιδιαίτερα να διαλέξουμε το σωστό υλικό. Είναι πολύ έντονο το ταρακούνημα που δέχονται τα στηρίγματα μιας αιώρας. Καταλήξαμε λοιπόν στη σύνθετη επικολλητή ξυλεία, ένα σχετικά νέο είδος βιομηχανοποιημένης ξυλείας που χρησιμοποιείται ευρύτατα στις πιο απαιτητικές κατασκευές (σαν δοκάρια, κολόνες, φουρούσια, σκαλοπάτια,  κουπαστές κ.λ.π.). Παράγεται με συγκόλληση ξύλινων λωρίδων από τις οποίες έχουν αφαιρεθεί ρόζοι και οποιαδήποτε άλλα φθαρμένα ή τρωτά μέρη του ξύλου, έτσι που τα δικολλητά ή τρικολλητά διαμορφούμενα στοιχεία, μετά και την τελική επεξεργασία, να παρουσιάζουν άψογη στατική συμπεριφορά και απόλυτη ομοιογένεια και ομοιομορφία. Συμπέρασμα: ένας απλούστατος αλλά ευρηματικός σχεδιασμός σε συνδυασμό με ένα μοντέρνο, αξιόπιστο υλικό μπορούν να  κάνουν τη ζωή σας πιο ευχάριστη φέτος το καλοκαίρι. Επωφεληθείτε!

  • 1 Σχεδιάστε με ακρίβεια τις γραμμές κοπής στα δύο διαμήκη και τα δύο διαγώνια καδρόνια.

    2 Κόψτε με το χειροπρίονο ακολουθώντας τις γραμμές και τρίψτε καλά τα σόκορα στις κομμένες άκρες.

     3 Ακουμπήστε τα διαγώνια καδρόνια πάνω σε ένα από τα διαμήκη και σημαδέψτε τα κέντρα για τις διατρήσεις. 

  • 4 Για σωστά τρυπήματα καλό είναι να χρησιμοποιήσετε το δράπανο στερεωμένο στην επιτραπέζια βάση του.

    5 Πιάστε με σφικτήρες τα τρυπημένα διαγώνια καδρόνια και μαρκάρετε με τρυπάνι τη συνέχεια των τρυπών στο κάτω καδρόνι.

    6 Με τον ίδιο τρόπο ετοιμάστε τα κομμάτια που θα μπουν ενδιάμεσα και θα «σφηνώσουν» τους διαγώνιους βραχίονες.

  • 7 Κόψτε και περάστε τις πρώτες ντίζες, σαν οδηγούς για να ανοίξετε και τις υπόλοιπες τρύπες.

    8 Στη φάση αυτή πιο βολικό είναι να χρησιμοποιήσετε το επαναφορτιζόμενο δραπανοκατσάβιδο.

    9 Τώρα κολλάτε και βιδώνετε τα πρόσθετα ενδιάμεσα κομμάτια, σχηματίζοντας  την υποδοχή για το διαγώνιο καδρόνι, του οποίου προστατεύετε την άκρη από τις κόλλες με λίγη χαρτοταινία. 

  • 10 Τοποθετήστε πάνω το δεύτερο οριζόντιο καδρόνι, που θα κολληθεί κι αυτό και θα βιδωθεί με τα πρόσθετα ενδιάμεσα κομμάτια.

  • 11 Σειρά έχουν τώρα οι δύο βάσεις που θα βιδωθούν σε ορθή γωνία, σε σταυρωτή διάταξη κάτω από τον σκελετό.

    12 Ανοίξτε τρύπες και βιδώστε σε κάθε άκρη τους από ένα «πέλμα» 140 x140 χιλ. 

  • 13 Βιδώστε γερά τις δύο βάσεις στα κάτω καδρόνια του σκελετού. 

  • 14 Στις πάνω άκρες των διαγώνιων μπράτσων μετρήστε και σημαδέψτε τις θέσεις για  τα εξαρτήματα ανάρτησης της αιώρας.

    15 Για τη στερέωσή τους θα ανοίξετε διαμπερείς τρύπες με το δράπανο στερεωμένο στη βάση του. 

  • 16 Περάστε τις ντίζες, ασφαλίστε με ροδέλες και παξιμάδια και στερεώστε από ένα ναυτικό κλειδί μαζί με την αλυσίδα για την ρύθμιση του ύψους. 

  • Τα υλικά
    Σύνθετη επικολλητή ξυλεία πεύκου, καδρόνια διατομής 60×140: Δύο διαμήκη κάτω στοιχεία μήκους 3000, δύο ενδιάμεσα κομμάτια στερέωσης εσωτερικά 425, δύο ενδιάμεσα  κομμάτια στερέωσης εξωτερικά 188, δύο διαγώνια στοιχεία  1700, δύο εγκάρσιες βάσεις 1250. Κοντραπλακέ πάχους 15: τέσσερα κομμάτια (πέλματα) 140×140, Ντίζες Μ10 ανοξείδωτες δύο τεμάχια του ενός μέτρου, οκτώ συνδετικά ελάσματα,  εξαρτήματα ανάρτησης της αιώρας, δεκαοκτώ κλειστά παξιμάδια Μ10, δύο  παξιμάδια με κρίκο Μ10, ροδέλες, κόλλα μοντάζ, προστατευτικό βερνίκι. (Όλες οι διστάσεις σε χιλ.)

  • Η κατασκευή

    Βαθμός δυσκολίας: Σχετικά εύκολη κατασκευή, χρειάζεται όμως μεγάλη ακρίβεια στις συναρμογές.

    Εργαλεία: Χειροπρίονο, σιδηροπρίονο, δράπανο με βάση, επαναφορτιζόμενο δραπανοκατσάβιδο, σφικτήρες, καστάνια, γωνιά.

    Χρόνος: Ένα Σαββατοκύριακο είναι αρκετό.




There are no comments

Add yours