10ο Συνέδριο DIY & Home Improvement: Το καλύτερο που έγινε ποτέ!

Η επετειακή, δέκατη διοργάνωση για την αγορά των εργαλείων, των χρωμάτων και των δομικών υλικών, αποτέλεσε εφαλτήριο εξελίξεων και σημείωσε -για ακόμα μια χρονιά- ρεκόρ προσέλευσης.

Σε μια κατάμεστη αίθουσα παρουσία στελεχών από το ανώτατο διοικητικό επίπεδο όλων των μεγάλων εταιρειών, πολυπληθών αποστολών απ` όλα τα τμήματα των βασικότερων αλυσίδων λιανικής και με έντονη εκπροσώπηση του παραδοσιακού εμπορίου διεξήχθη την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου, το 10ο Συνέδριο DIY & Home Improvement, στο επιχειρηματικό κέντρο Maroussi Plaza Centre. Η επετειακή, δέκατη διοργάνωση κατάφερε να συγκεντρώσει 210 εκπροσώπους από 70 ελληνικές και κυπριακές επιχειρήσεις της αγοράς των εργαλείων, των χρωμάτων και των δομικών υλικών, ενώ εξίσου σημαντική ήταν και η παρουσία μεγάλων και σημαντικών εταιρειών, που βρίσκονται στα όρια του κλάδου, αλλά φυσικά εμπλέκονται στο Home Improvement.

Το σύνθημα του φετινού Συνεδρίου ήταν σύνθημα ήταν «Ματιές στο μέλλον» και οι ομιλητές μοιράστηκαν με τους συνέδρους εξαιρετικές παρουσιάσεις για τη νέα τάξη πραγμάτων στην αγορά, τις ψηφιακές πλατφόρμες ως νέα επιχειρηματικά μοντέλα, τις πολιτικές και οικονομικές προβλέψεις, τον τρόπο έναρξης της ψηφιακής μεταμόρφωσης μιας εταιρείας, καθώς και το τεχνολογικό αύριο των καταστημάτων. Το γενικότερο συμπέρασμα για την αγορά ήταν θετικό και όλοι οι ομιλητές προέβλεψαν περισσότερη καινοτομία και ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.

Το 10ο Συνέδριο DIY & Home Improvement ξεκίνησε με το καλωσόρισμα του «οικοδεσπότη» και Γενικού Διευθυντή, των εκδόσεων «Καρυδάκης», Προκόπη Καρυδάκη, ο οποίος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην εικοστή επέτειο του περιοδικού «μαστορέματα», το οποίο πρωτοκυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1997 και από τότε αποτελεί τον μοναδικό πόλο ενημέρωσης σε θέματα κατασκευών, επισκευών και αναβαθμίσεων στο σπίτι και τον κήπο. «Μία ξεχωριστή πορεία, που 20 χρόνια επικοινωνεί και εξαπλώνει τον κλάδο του DIY και πλέον του Home Improvement και το ίδιο θα κάνει και στα επόμενα 20 χρόνια», όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καρυδάκης.

Η ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Η πρώτη ενότητα του Συνεδρίου ήταν αφιερωμένη στην εικόνα της αγοράς σήμερα στην Ελλάδα και το εξωτερικό και την επιρροή της ψηφιακής τεχνολογίας στο ευρύτερο εμπόριο. Στις αλήθειες και τα ψέματα, που κρύβονται πίσω από την έξοδο της χώρας μας από την οικονομική κρίση που διέρχεται τα τελευταία χρόνια, αναφέρθηκε ο δημοσιογράφος και οικονομικός αναλυτής, Χρήστος Κώνστας.

Στη συνέχεια, ο Steve Collinge, διευθύνων σύμβουλος του Insight Retail Grouρ, ενός εξειδικευμένου πρακτορείου πληροφοριών και υπηρεσιών για την αγορά του Home Improvement, βασιζόμενος στις εμπειρίες, που κέρδισε από την ψηφιακή ενασχόληση με Β2Β ιστοσελίδες για προμηθευτές, λιανοπωλητές και διανομείς, αλλά και Β2C μηχανές αναζήτησης και σύγκρισης τιμών για καταναλωτές ανέλυσε σε βάθος και με διορατικότητα σχολιάσει τις ιδέες και τις πρωτοβουλίες που θα αναδιαμορφώσουν τον κλάδο τα επόμενα χρόνια.

Στις απαιτούμενες αλλαγές στα φυσικά καταστήματα, στην εξέλιξη της σχέσης με τον πελάτη, καθώς και στη χρήση νέων τεχνολογιών στο λιανεμπόριο, οι οποίες θα ενδυναμώνουν τη σημασία του καταστήματος και θα αναβαθμίζουν συνεχώς τον ρόλο του, ως την καρδιά της λιανικής πώλησης, αναφέρθηκε ο Καθηγητής και Διευθυντής του Κέντρου Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, Γιώργος Δουκίδης.

ΚΑΤΑΚΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΛΑΤΗ

Η δεύτερη ενότητα εμβάθυνε και ανέλυσε τα τεχνολογικά βήματα που έχουν γίνει και αυτά που θα γίνουν στο άμεσο μέλλον στον κλάδο. Το τεχνολογικό αύριο των εργαλείων και τη νέα τάξη πραγμάτων που έρχεται στην αγορά παρουσίασε η Γενική Διευθύντρια Ελλάδας, Ισραήλ και Κύπρου της Stanley Black & Decker, Μαριέλα Τόμας.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ρόλο ειδικού προσκεκλημένου είχε η Google. Κάτι που κρίθηκε αναγκαία μετά τη θετική εντύπωση που προκάλεσε στους συμμετέχοντες της προηγούμενης διοργάνωσης η περσινή παρουσία του τεχνολογικού κολοσσού. Ο Γιώργος Μονοκάνδυλος, Head of Branding & Creatives agencies στη Google, παρουσίασε καινοτόμους τρόπους αξιοποίησης των web analytics στο σύγχρονο λιανεμπόριο.

Στη συνέχεια, Ο κορυφαίος σύμβουλος μεγάλων διεθνών αλυσίδων DIΥ, Neil Munz-Jones επιχείρησε να βάλει σε τάξη την «αναστάτωση», που έχει επιφέρει η είσοδος νέων, ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων στην αγορά των δομικών υλικών. Χρησιμοποιώντας use studies πασίγνωστων brands (Screwfix, Amazon κ.α.) ανέλυσε τις τρεις διαφορετικές στρατηγικές προσέγγισης ψηφιακών καταναλωτών και τους τρόπους που οι λιανέμποροι μπορούν εν τέλει να τους οδηγήσουν για τις αγορές τους στα φυσικά τους καταστήματα.

Στις Home Automation καινοτομίες και στις προοπτικές και δυνατότητες προσέγγισης των Millennials καταναλωτών, που αυτές προσφέρουν, αναφέρθηκε ο Γενικός Διευθυντής της Somfy Hellas, Γιώργος Παπαμιχαήλ. 

Στη φετινή διοργάνωση εγκαινιάστηκε μια ενότητα, την οποία η συντριπτική πλειοψηφία των συνέδρων χαρακτήρισε ως «πολύ καλή»: η DIY Startup Arena. Μια παρουσίαση, η οποία εστίασε στις πιο καινοτόμες νέες επιχειρήσεις για το σπίτι και τον κήπο, οι οποίες ήδη μεταμορφώνουν την αγορά. Πέντε φιλόδοξα και ενδιαφέροντα επιχειρηματικά projects (Jtpro- Tekmon- Parky-Cyclefi-Inagros) είχαν από πέντε λεπτά στη διάθεσή τους για να παρουσιάσουν καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα που θα εξελίξουν τον κλάδο και τις επιχειρήσεις τα επόμενα χρόνια.

ΤΟ «ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ» ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Η τρίτη ενότητα ξεκίνησε με την πολυαναμενόμενη έρευνα καταναλωτή που πραγματοποιείται ειδικά για το Συνέδριο DIY & Home Improvement. Η διευθύνουσα σύμβουλος της The Research Hive, Γιάννα Δράκου παρουσίασε τα αποτελέσματα της μοναδικής έρευνας που διεξάγεται στην Ελλάδα για τον κλάδο και θα αποτυπώσει τη συμπεριφορά του αγοραστικού κοινού, τις εξειδικευμένες προτιμήσεις του και τις προοπτικές της προσεχούς περιόδου.

Στη συνέχεια, ο Αντιπρόεδρος της «Παντελής Παπαδόπουλος», Παντελής Π. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στην εισήγησή του για το πολλά υποσχόμενο μέλλον της αγοράς του κήπου και την καινοτομία και την πρωτοπορία που φέρουν τα επόμενα χρόνια στην εξέλιξη των μηχανημάτων φροντίδας πράσινου.

Ακόμη, ο Διευθυντής Marketing της Knauf, Παναγιώτης Τσαντήλας, παρουσίασε τα αποτελέσματα πανευρωπαϊκής έρευνας για το DIFM (Do It For Me) και το πως τα σύγχρονα συστήματα δόμησης «αλλάζουν» την οικοδομή όπως την ξέραμε.

Τέλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος Ευρώπης, Μέσης ανατολής και Αφρικής της WD-40, Bill Noble, χρησιμοποιώντας use studies πασίγνωστων και δημοφιλών σε όλους εφαρμογών, αναφέρθηκε στους τρόπους, που οι εφαρμογές και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρέχουν στις επιχειρήσεις γνώσεις και κατανόηση των πελατών τους, δίνοντας τη δυνατότητα Β2Β και Β2C προσέγγισης με προτάσεις σε προσωπικό επίπεδο και σε πραγματικό χρόνο.

Μεγάλος χορηγός του 10ου Συνεδρίου DIY & Home Improvement ήταν η StanleyBlack&Decker.

Χορηγοί ήταν οι εταιρείες: Husqvarna Group – Παντελής Παπαδοπουλος, Knauf, Somfy, Vector Brands και υποστηρικτές οι εταιρείες Kärcher, Kraft Paints και V33.

Μπορείτε να δείτε τις παρουσιάσεις του Συνεδρίου εδώ.

Δείτε το video

Δείτε το video

ΟΜΙΛΗΤΕΣ

01

Ο Γενικός Διευθυντής των εκδόσεων «Καρυδάκης», Προκόπης Καρυδάκης.

02

Ο δημοσιογράφος και οικονομικός αναλυτής, Χρήστος Κώνστας.

03

Ο διευθύνων σύμβουλος του Insight Retail Grouρ, Steve Collinge.

04

Ο Καθηγητής και Διευθυντής του Κέντρου Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, Γιώργος Δουκίδης.

05

Η Γενική Διευθύντρια Ελλάδας, Ισραήλ και Κύπρου της Stanley Black & Decker, Μαριέλα Τόμας.

06

Ο Head of Branding & Creatives agencies της Google, Γιώργος Μονοκάνδυλος.

07

Ο σύμβουλος μεγάλων διεθνών αλυσίδων DIΥ, Neil Munz-Jones.

08

Ο Γενικός Διευθυντής της Somfy Hellas, Γιώργος Παπαμιχαήλ.

09

Η διευθύνουσα σύμβουλος της The Research Hive, Γιάννα Δράκου.

10

Ο Αντιπρόεδρος της «Παντελής Παπαδόπουλος», Παντελής Π. Παπαδόπουλος.

11

Ο Διευθυντής Marketing της Knauf, Παναγιώτης Τσαντήλας.

12

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ευρώπης, Μέσης ανατολής και Αφρικής της WD-40, Bill Noble.

ΥΛΙΚΑ