Βίρα τις άγκυρες!

Πρόσω ολοταχώς για τόπους μαγικούς που μόνο η παιδική φαντασία μπορεί να προσεγγίσει. Κι όταν πέσει η νύχτα, το ονειρεμένο πλοίο - κρεβάτι θα είναι το καλύτερο καταφύγιο για τους μικρούς ταξιδευτές.

Πριν από τους…θαλασσοπόρους, θα χρειαστεί να κάνετε κι εσείς ένα σύντομο ταξιδάκι μέχρι το πιο κοντινό σας τεχνικό πολυκατάστημα. Εμείς, στο δικό μας υπόδειγμα, χρησιμοποιήσαμε για τη γέφυρα του πλοίου και τη σκάλα κοντραπλακέ πάχους 18 χιλ. και για την πλώρη και τις επενδύσεις πλάκες MDF.

Προτιμήσαμε δηλαδή ως προς το κόστος μια μέση λύση από πλευράς υλικών. Μπορεί βέβαια να γίνει και όλη η κατασκευή με κοντραπλακέ αλλά το κόστος ανεβαίνει σημαντικά, ενώ με το πιο φτηνό MDF ολόκληρο το πλοίο θα σας στοιχίσει λιγότερο από 100 Ευρώ.

Σχετικά με τον απαιτούμενο χρόνο, θα πρέπει να υπολογίσετε περίπου 6 ώρες για μαστορέματα συν κάποιες ώρες για τα στεγνώματα των ακρυλικών βερνικιών και χρωμάτων. Και αφού τελειώσει και το φινίρισμα και όλα βρίσκονται στη θέση τους, θα αντιλαλήσουν οι τοίχοι του παιδικού δωματίου στο θριαμβευτικό πρόσταγμα του καπετάνιου πάνω ψηλά από τη γέφυρα: “Βίρα τις άγκυρες!”

Δείτε το video

Δείτε το video

012

Βασική δομή και διαστάσεις

1 Για να στρογγυλέψετε τις γωνίες θα πρέπει πρώτα να τις σχεδιάσετε με έναν διαβήτη, όμως πιο εύκολα γίνεται αν χρησιμοποιήσετε σαν πατρόν ένα κουτί χρώματος (700/750 ml) με διάμετρο περίπου 10 εκ.

2 Καλύψτε τη μολυβιά με αυτοκόλλητη χαρτοταινία και αν χρειαστεί ξανασχεδιάστε τη από πάνω. Αυτό το μέτρο το παίρνετε για να αποφύγετε ξέφτισμα του κοντραπλακέ κατά το πριόνισμα.

025

3 Για το πριόνισμα εμείς προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε μια πριονόλαμα πολύ λεπτή, ειδική για καμπύλες, ή μια με οδόντωση και στη ράχη σαν αυτή που φαίνεται στη φωτογραφία. Τα πίσω δόντια επιτρέπουν στην πριονόλαμα να μπορεί να κόψει και προς τα πίσω.

4 Όλα τα κομμάτια συνδέονται μεταξύ τους με βίδες. Στη διαδικασία αυτή πρέπει να προτρυπήσετε με τρυπάνι 4 χιλ. τις πλάκες που πρόκειται να συνδέσετε και να φρεζάρετε τις τρύπες, ώστε να μην προεξέχουν οι κεφαλές των βιδών. Για το προτρύπημα του αντικριστού κομματιού θα χρησιμοποιήσετε τρυπάνι 1,5 χιλ.

5 Λειαίνετε τώρα προσεκτικά τις επιφάνειες και τις μετωπικές πλευρές. Στρογγυλεύετε τις ακμές με έναν τάκο λείανσης και γυαλόχαρτο (120άρα κόκκωση) και περνάτε όλα τα μέρη με άχρωμο βερνίκι ακρυλικής βάσης.

037

6 Βιδώνετε μετά όλες τις πλάκες με βίδες 3,5×50 χιλ. ή 4×60 χιλ. με καπάκια.

7 Για να σταθεροποιήσετε καλά το κοντραπλακέ της γέφυρας του πλοίου, μοντάρετε συμπληρωματικά έναν ξύλινο πήχη πάνω στον οποίο θα το βιδώσετε. Ο πήχης στερεώνεται 5 χιλ. πάνω από την κάτω ακμή με βίδες 3×30 χιλ. Ένα στενό πηχάκι 5 χιλ. θα σας βοηθήσει σαν οδηγός να κρατήσετε παντού τη σωστή απόσταση.

041

Γέφυρα και πηδάλιο

1 Για να σχεδιάσετε το τόξο στην επένδυση της γέφυρας λυγίζετε ένα λεπτό πηχάκι και το σταθεροποιείτε με δύο βιδωτούς σφικτήρες.

2 Η στερέωση της επένδυσης γίνεται σε εσοχή που σχηματίζουν δύο πηχάκια από δύο πήχεις. Το πιο στενό πηχάκι θα πρέπει να έχει το ίδιο πάχος με την επένδυση ώστε η τοποθέτηση να γίνει περαστά. Γι` αυτό και δεν θα πρέπει να έχετε βάψει στο πάνω μέρος μια λωρίδα 5 εκ.

3 Κολλήστε και το «κύμα» που έχετε σχεδιάσει με ελεύθερο χέρι.

054

4 Για να κόψετε τον εσωτερικό κύκλο του πηδαλίου, ανοίγετε πρώτα μια βοηθητική τρύπα από την οποία θα περάσετε την πριονόλαμα.

5 Στρογγυλέψτε ομοιόμορφα τις λαβές του πηδαλίου.

066

6 Προτρυπήστε τις οχτώ λαβές και στερεώστε τις με βίδες και κόλλα.

7 Μετά, κολλήστε το δακτύλιο πάνω στις λαβές. Στο κέντρο του πηδαλίου ανοίξτε μια τρύπα για να το μοντάρετε στη γέφυρα με μια εξάγωνη βίδα και μια ροδέλα.

ΥΛΙΚΑ